Ja, när vi skickar din beställning kommer vi att maila dig med spårningsnumret, detta e-postmeddelande kommer att ha en aktiv länk där du kan klicka och gå direkt till leveransföretagets webbplats för att kontrollera beställningsstatus. Även om du loggar in på ditt konto finns dina spårningsnummer tillgängliga i din beställningssändningsinformation.
Kan jag spåra min europeiska eller internationella beställning på mitt eget lands posttjänst?
När din beställning har skickats från vårt lager kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande med ditt spårningsnummer, du kan använda detta på kurirens hemsida för att spåra framstegen i din leverans.
Om du vill att vi ska skicka till en alternativ adress istället för din registrerade faktureringsadress, kryssa helt enkelt i rutan (när du checkar ut) och fyll i adressuppgifterna.
Leveransen tar vanligtvis cirka 2-5 arbetsdagar i Europa och 3-10 arbetsdagar för beställningar utanför Europa beroende på leveransland, leveranstiden kommer att bekräftas vid utcheckning.
Observera att ovanstående är ungefärliga leveranstider och inte inkluderar eventuella förseningar vid tullen i ditt land.
Om du befinner dig utanför Europeiska unionen kan du bli skyldig för eventuella skatter/tullavgifter till den relevanta myndigheten (och för att återkräva dem i händelse av en annullering av din beställning eller retur av produkter, i den utsträckning som är tillåten i dessa villkor) som bestäms av myndigheterna i destinationslandet för frakten.
Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar.
Europeiska och internationella beställningar skickas normalt inom 24 timmar. Om varan av någon anledning inte finns i lager strävar vi efter att kontakta dig inom 24 timmar.
Saknade varor eller skadad leverans, vad kan vi göra?
Om dina varor antingen har mottagits som skadade eller saknas vänligen kontakta kundtjänst omedelbart, antingen via e-post info@teddybearland.eu eller genom att kontakta oss på livechatt mellan 9:15 och 30:XNUMX måndag till fredag.
Om varan är skadad behöver vi ett bevis på skadan, antingen genom att varan returneras till oss, eller i vissa fall en bild skickad via e-post. Kundtjänst de kan ge dig råd om bästa tillvägagångssätt. När vi har verifierat skadan kan vi åtgärda situationen.
Spårningsnumret skickades till dig via e-post vid beställningssändningen och kan även hittas genom att logga in på ditt konto på Teddybearland.co.uk och kontrollera din nuvarande leveransstatus för din beställning
Om du inte har tillgång till onlinespårningsresultaten och ditt beräknade leveransdatum har passerat, kontakta din lokala leveransdepå/postkontor med ditt paketspårningsnummer. Din Royal Mail Hotline: +44 8457 740740. Ha ditt paketspårningsnummer redo.
Beställningssändningen levererades aldrig, vad kan vi göra?
Teddybearland kommer att behandla ett försäkringskrav för de förlorade varorna och du kan bli kontaktad av din lokala posttjänst för att bekräfta att varorna inte tagits emot.
Om du är missnöjd med din vara och vill returnera den, kontakta oss via e-post returns@teddybearland.eu med ditt ordernummer, För fullständig information om våra retur- och bytespolicyer och instruktioner om hur du returnerar dina varor Klicka här
Om du är missnöjd med din vara och vill returnera den, kontakta oss via e-post returns@teddybearland.co.uk med ditt ordernummer, För fullständig information om våra retur- och bytespolicyer och instruktioner om hur du returnerar dina varor Klicka här
At Teddybearland.co.uk vill vi att du ska bli glad varje gång du handlar hos oss. Ibland vet vi dock att du kanske vill returnera varor. Det är därför under vår 28-dagars returgaranti, om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, kan du returnera det till oss i dess ursprungliga skick inom 28 dagar från det datum du mottog varan. Ytterligare villkor för returer i denna sektion och vår fullständiga villkorssektion http://www.Teddybearland.co.uk/terms
Enligt lag har kunder inom Europeiska Unionen även rätt att ångra sig från köp av en vara inom sju arbetsdagar från dagen efter det datum då varan levererades.
För att ångra ditt köp inom sju arbetsdagars ångerfrist, vänligen returnera varan eller varorna enligt vårt returförfarande, och ange orsaken till returen som "Jag vill bara inte ha den längre". Vänligen packa den relevanta varan säkert och skicka den till oss inom 28 dagar efter det datum då varan levererades till dig.
För ditt skydd rekommenderar vi att du använder en postbevistjänst eller kvitto på porto.
Observera att du kommer att stå för kostnaderna för att returnera varorna till oss om vi inte har levererat varan till dig av misstag, eller om varan är skadad eller defekt.
Så snart vi får tillbaka varorna för din annullering av beställning, kommer vi att återbetala den relevanta delen av inköpspriset för den artikeln - vi kan inte återbetala eventuella uppgraderingsfraktkostnader som du har valt. För mer information om din rätt att ångra ditt köp inom sju arbetsdagars ångerperiod, besök Department of Trade and Industrys webbplats på: http://www.dti.gov.uk/consumers/buying-selling/distance -selling/index.html
Returer Alla varor som returneras för återbetalning eller utbyte måste returneras inom 28 dagar från mottagandet! Om du är missnöjd med din vara och vill returnera den vänligen kontakta oss via e-post med ditt ordernummer, så kommer vi att generera en returetikett (porto måste betalas) och en returbevis. Detta kommer att skickas till dig via e-post i PDF-format med instruktioner om hur du returnerar din beställning. När vi fått tillbaka varan kommer vi att utfärda en återbetalning för din vara.
Alla returnerade varor måste returneras i sin originalförpackning med alla etiketter på plats i det ursprungliga oanvända skicket. Det är konsumentens ansvar att bestämma lämpligheten och passformen för alla föremål innan varan används, vilket gör varan osäljbar om den returneras!
Det är kundens ansvar att se till att produkten är tillräckligt förpackad för att undvika eventuella transportskador, sådana föremål som skadats under transporten kommer att returneras till kunden och inte bytas ut eller återbetalas.
Vilken valuta kommer jag att betala för min beställning i?
Du betalar för din beställning i den valuta som visas på orderbekräftelsesidan.
Webbplatsens standardvaluta är € Euro, du kan välja en annan valuta i det övre vänstra hörnet och detta kommer att ändra sidan för att visa denna valuta och du kommer att debiteras i denna valuta vid utcheckning. För att ändra denna valuta ändra valutan i den övre vänstra rutan innan du checkar ut.
Du betalar för din beställning direkt i kassan, om varan du väljer är på restorder kan du välja att göra din beställning via telefonorder som betalningsmetod och sedan betala för varan via telefon när den kommer till lager.
Om betalning tas omedelbart för varor som marknadsförs som i lager, tror vi att de finns i lager, men ibland kan siffror som anges i systemet vara korrekta, i dessa fall kommer vi att försöka kontakta dig inom 24 till 48 timmar efter beställning placering för att informera dig och kommer antingen att lägga varan på restorder eller återbetala betalningen, beroende på ditt val.
Verifiera din inloggning
Logga in
Skapa nytt konto